Co wybrać - TDI czy TFSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez bezduszny
    Może się mylę... ale Focus jest mniejszym autem. Tak subiektywnie....
    To już temat na inną dyskusję.
    Chodzi o to, że za podobne pieniądze jest to jedyne auto szybsze od Octavii.
    Ciekawe czy z czasem podniosą moc w RS-ie np. do 220 KM jak w Audi A4 z tym silnikiem.
    Widać,że potencjał silnik ma, bo w A3 S3 będzie mieć 265 KM.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Kaszana
      Ciekawe czy z czasem podniosą moc w RS-ie np. do 220 KM
      Nie podniosą, bo była by to bezpośrednia konkurencja dla VW/Audi.
      Moc podobnna, zawieszenie nie jest gorsze, wypas też nie jest zły... jakośc wykończenia dużo nie jest gorsza, cena znacząco niższa no i "prestige" też niższy.

      Komentarz


      • Przypomniało mi się, że w podobnej cenie szybszy od RS-a jest Megane 2,0 T 225 KM
        ( 5-drzwiowy kosztuje 107000 zł ).
        Fakt,że z wyglądu jest to straszne fuj, ale szybszy jest.
        Zdecydowanie szybsza jest też Astra 2,0 T 240 KM, ale tu cena jest chyba wyższa.

        Komentarz

        • Iron
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 281

          Zamieszczone przez Kaszana
          Przypomniało mi się, że w podobnej cenie szybszy od RS-a jest Megane 2,0 T 225 KM
          ( 5-drzwiowy kosztuje 107000 zł ).
          Fakt,że z wyglądu jest to straszne fuj, ale szybszy jest.
          w dodatku to francuz, który lubi się psuć :lol:


          Oczekuje:
          Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

          Obecnie:
          Citigo Style ASG
          Kymco Downtown 300i ABS

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Kaszana, Ogladalem moze na Top Gear porownanie Golfa GTI, Meganki tej wlasnie turbo oraz Astry OPC - to co powiedzieli o Oplu i Megance oddaje moje odczucia do tych aut, silnik przerastal mozliwosciami zawieszenie i to straszliwie, przez co nie nadawaly sie do sportowej jazdy.
            A do francy jestem uprzedzony, bo to gowno w wiekszym opakowaniu ciagle sie psulo.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Maicroft
              Kaszana, Ogladalem moze na Top Gear porownanie Golfa GTI, Meganki tej wlasnie turbo oraz Astry OPC - to co powiedzieli o Oplu i Megance oddaje moje odczucia do tych aut, silnik przerastal mozliwosciami zawieszenie i to straszliwie, przez co nie nadawaly sie do sportowej jazdy.
              A do francy jestem uprzedzony, bo to gowno w wiekszym opakowaniu ciagle sie psulo.

              Ale nie zmienia to faktu,że te auta są od Octavii szybsze.Zresztą w programie było widać
              jak Golf wyraźnie został z tyłu.
              Oglądałem ten odcinek i mówili o Oplu, że się źle prowadzi, o Megane nie słyszałem.
              Top Gear traktuję jako program rozrywkowy.
              Byłem użytkownikiem Megane i w zasadzie nic się w nim specjalnego nie działo.
              Natomiast wrażenia z użytkowania najlepiej oddają słowa mojego kolegi:" Te auta są
              jakieś pojebane" z czym zgadzam się w 100%.
              Z wymienionych aut wybrałbym bez wahania Octavię.

              Komentarz

              • holl
                Classic
                • 2006
                • 8

                Jeśli chodzi o E95 - też raz nalałem, ale nie wiem jak idzie i ile pali na takim "napoju". Przwdę mówiąc nawet nie będę sie temu przyglądał, bo przy takim spalaniu nie trzeba dokładnie wiedzieć ile pali - ważne, że wiesz, że zbiornik wystarcza na 250-350 km i trzeba o tym pamieać, aby się nie obudzić z pustym bakiem nocą w lesie pomiędzy dwoma stacjami paliw :lol: W RS i w wielu droższych i szybszych autkach nie jest ważne, co lejesz byle duuuuuużo hehe

                Odnosząc się do dyskusji na temat osiągów TFSI i TDI - oczywiście, że są to silniki praktycznie z tej samej półki i pomiędzy nimi nigdy nie będzie przepaści. TFSI szybciej pojedzie i szybciej pójdzie 0-100 i 0-200, ale w obu przypadkach wartości te będą porównywalne.

                Miałem 5 Octavek - 90 KM, 90 + V-tech, 110, 130 PDI, 2.0 140 i obecną. W 2.0 TDI średnie zużycie wynosiło u mnie 10,7 l (stałe, nie chwilowe, wg wskazań kompa). Czy to mało w TDI? Pewnie nie, ale TDI też weźmie 12 i wiecej, gdy mu "ciśniesz". Legendarne bardzo niskie zużycie w TDI jest faktem, ale przy 90 km/h.

                Myślę, że dyskusję na temat RS TFSI vs. RS TDI można podsumować w taki mniej więcej sposób:

                TFSI da Ci o 10 % lepsze osiągi i "aż" o 15 % więcej wrażeń z jazdy. A to wszystko za jedyne 50 % więcej kasy w codziennej eksploatacji :P

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  Dobra :zlosnik: Teraz moje 3 grosze 8)

                  Dzisiaj rano wsiadłem na Modlinskiej do takiego ślicznego RS 2.0 TFSI w kolorze czarnym k

                  Wnetrze super, naprawde, w porownaniu z tym O1 to kibel i to straszny :? fajne fotele (ale nie mialem okazji sie przekonac czy trzymaja tak jak powinny), baaardzo fajna kierownica, duzo fajniejsza od mojej (od O1 RS).

                  Zawieszenie... hmmmm... mieksze niz u mnie :shock: i koleiny mniej ciągną mimo, że też laczki 225 w 17tce :roll:

                  Osiągi.... poprostu są :lol: Zrobiłem dwa kółka od Wimaru do zwężenia Modlinśkiej i spowrotem. Pierwsze żeby rozgrzać, to chyba pierwszy przypadek w historii tego auta żeby klient o tym pomyslal :lol: - niestety to moje przypuszczenie zostalo od razu potwierdzone, czyli jeśli taka testówka wytrzyma taka eksploatacje to w ciemno mozna polecac takie auto k Następnie drugie okrążenie już z butem w podłodze... O osiągach mogę powiedzieć, że są... naprawde niczym mnie nie powalily, ale nie można tez im nic zarzucic Jedzie k Za to chętnie pozyczylbym sobie troche trakcji :zlosnik:
                  Zużycie paliwa z tego krótkiego testu... o tym za chwile :wink:

                  Po zamianie aut zrobiłem taka samą trasę swoją, pierwsze okrążenie na rozgrzanie, drugie okrążenie starałem się pokonać w ten sam sposob, czyli start od zera do 170 pełnym ogniem, następnie w ruchu jak to w ruchu, redukcja, ogien, zwalnianie, pozniej znowu start od zera do 160 - 170 itd Po zakonczeniu drugiego okrazenia sprawdzilem ile pokazalo TDI... 10l/100 :shock: powiecie ze duzo... w sumie tak... ale komputer w RSie pokazal 16.4l/100 :lol:

                  Auto strasznie mi sie podoba k ale musialbym je od razu zchipowac, zeby nie miec auta o tych samych osiagach co obecne Myślę, że wtedy i osiągi bardziej by mi się podobały, bo teraz jakoś nie zrobiły na mnie większego wrażenia :zlosnik:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Zamieszczone przez holl
                    W 2.0 TDI średnie zużycie wynosiło u mnie 10,7 l
                    To byla seria czy zchipowana na cos wiecej, bo w sumie musisz jezdzic naprawde szybko, zeby srednie spalanie bylo na tym poziomie, czyli jazdy autostradami od 160 w gore, albo nasze slynne mijanki z butem w podlodze :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Zamieszczone przez holl
                      W 2.0 TDI średnie zużycie wynosiło u mnie 10,7 l
                      To byla seria czy zchipowana na cos wiecej, bo w sumie musisz jezdzic naprawde szybko, zeby srednie spalanie bylo na tym poziomie, czyli jazdy autostradami od 160 w gore, albo nasze slynne mijanki z butem w podlodze :diabelski_usmiech
                      e tam, wystarczy kilka godzin stac w korkach, srednia predkosc 10km/h, wiec moze jezdzi naprawde wolno.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • holl
                        Classic
                        • 2006
                        • 8

                        Już pisałem, że TFSI idzie dobrze wtedy, gdy przy zmianach biegów nie spadniesz poniżej -4000-4500 obr :lol:

                        Zawieszonko - fakt nie jest deska, ale sprawdza się przy szybkich łukach. Prawdę mówiąc dzisiejsze samochody mimo stosunkowo dużej mocy są jakieś bezpłciowe. Brak jest bezpośrdniego kontaktu z...silnikiem, skrzynią, etc. Kiedyś pamietam, jak jechało się Scirocco czy Corrado to czuło się moc (choć nominalnie nie była aż taka duza).

                        Miałem okazję jeździć też (z okazji różnego typu eventów) autkami z mocą powyżej 300, a nawet 400 kucyków. Idą oczywiście bardzo dobrze, ale nie można tego tak bezpośrednio poczuć -przed rundą na torze od takiej mocy człowiek najzwyczajniej w świecie spodziewa się więcej.

                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          Zamieszczone przez holl
                          Już pisałem, że TFSI idzie dobrze wtedy, gdy przy zmianach biegów nie spadniesz poniżej -4000-4500 obr :lol:
                          no i :?: :roll: jezeli jade na kazdym biegu do czerwonego pola i zmieniam biegi dosc szybko to nie spadam ponizej 4000-4500 obr :P

                          BTW... przy zmianie biegow, szczegolnie z 3 na 4 mialem wrazenie wiekszego oporu... wiekszego niz by tego czlowiek oczekiwal :roll: wrecz rzeklbym na granicy haczenia :roll:
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz


                          • A co by było... gdyby Skoda wypuściła O2 RS z moca fabryczną 265KM... dokładnie taką jak w nowym S3 ?

                            Czy taka RS'ka nie była by tańszą alternatywą dla Golfa GTI czy S3 ?

                            Wiem wiem... jakość wykończenia nie ta jak w S3 no i "prestige" też jeszcze nie ten... ale czy GOLF nie był by zagrożony ?

                            Komentarz

                            • misiekwaw
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7715
                              • Ford

                              Zamieszczone przez bezduszny
                              A co by było... gdyby Skoda wypuściła O2 RS z moca fabryczną 265KM... dokładnie taką jak w nowym S3 ?

                              Czy taka RS'ka nie była by tańszą alternatywą dla Golfa GTI czy S3 ?

                              Wiem wiem... jakość wykończenia nie ta jak w S3 no i "prestige" też jeszcze nie ten... ale czy GOLF nie był by zagrożony ?
                              Wydaje mi sie, ze Golf nie bedzie zagrozony, jest adresowany do innej grupy docelowej... tak sie to chyba nazywa :zlosnik: Jakbym mial miec jedno auto do wszystkiego to nie kupilbym Golfa tylko Octe (majac zone/partnerke i dziecko), natomiast bedac sam pewnie wybralbym Golfa i to 3d k
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz


                              • MisiekWAW, a jaka jest róznica w cenie Gofla z silnikiem TFSI a O2 RS ?

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  Zamieszczone przez bezduszny
                                  MisiekWAW, a jaka jest róznica w cenie Gofla z silnikiem TFSI a O2 RS ?
                                  jak sprawdzalem jakis czas temu to Golf kosztowal od 96 tysiecy z groszami :roll: oczywiscie po wyrownaniu wyposazenia robil sie drozszy od O2

                                  [EDIT]
                                  Teraz cena wyjsciowa to 99.090 :roll:
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz


                                  • Zrobiłem wyliczenie... wyszło bez rabatów około 140.000 PLN (a chętnie bym więcej dobrał :diabelski_usmiech )

                                    ... i to dalej jest GOLF, samochód mniejszy od O2 ale też o mocy 200KM.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Ale RS nie ma ani dolaczanego napedu na 4 kola, ani stalego a S3 juz to ma

                                      A cena Golfa, hmm 140 tys zl, tylko za Golfa, jednak wole STI
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • Fakt. S3 ma "kłatro" a to jest piękna sprawa.


                                        STI... to jednak samochód któremu bliżej do sportu niz do mocnego, wygodnego i komfortowego doopowozu.


                                        RS i GTI no i S3 to jednak wygodne i bardzo mocne doopowozy z podwójnymi klimatronic'ami, piekna tapicerką skórzaną, pięknym design'em, navigacją, dobrym audio..... itp


                                        Jakoś nie wyobrażam sobie jechać do klienta w Szczecinie (600 km w jedną stronę) w garniturze... a do tego w STI

                                        Nowym RS'em bez problemu...

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Ale jedno bedzie sie nazywalo STI lub EVO a drugie jakis tam RS :wink:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Maicroft
                                            Ale jedno bedzie sie nazywalo STI lub EVO a drugie jakis tam RS :wink:
                                            Niedawno przeglądałem z jakimi przebiegami są sprzedawane takie samochody jak EVO czy STI...

                                            .... są niewielekie. Tak jak by to były weekendowe zabawki...

                                            2005 rok i przebieg 2500 km :!:
                                            otomoto.pl to internetowa giełda samochodowa. W otoMoto kupisz i sprzedasz samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i motocykle, ale także maszyny o różnym przeznaczeniu, np. budowlane i rolnicze.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              Wiesz jak patrze na ten typ ogloszen, to juz mi sie robi zle. Zadaj gosciowi pytanie skad to auto przyjechalo, na 90% jest to USA, gdzie auto np nie mialo przodu, bylo po dachowaniu, lub nie mial prostej blaszki z bokow, u nas sa odpicowane i ida dalej. A tam ktos je kupil, nie umial jezdzic, no to zrobil te 2500-6000km i sie na czyms rozwalil
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • cieq
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 745
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                na 90% jest to USA,
                                                Widać z tyłu po wnęce na tablice rejestracyjna...
                                                www.pinkbike.com

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez bezduszny
                                                  Zrobiłem wyliczenie... wyszło bez rabatów około 140.000 PLN (a chętnie bym więcej dobrał :diabelski_usmiech )

                                                  ... i to dalej jest GOLF, samochód mniejszy od O2 ale też o mocy 200KM.
                                                  Ostatnio dealer VW w Łodzi Bursiak sprzedawał Golfa GTI ( 2,0 TFSI ) z 2006 roku
                                                  z przebiegiem 1000 km, z bardzo bogatym wyposażeniem ( np. biksenony a Octavia
                                                  ma te prostsze ksenony ) 5 - drzwi za 96000 zł i do lekkej negocjacji.
                                                  Wiele osób, które kupuje VW na Skodę nawet nie spojrzy. Jest to dla mnie śmieszne,
                                                  ale tak jest.

                                                  [ Dodano: Wto 05 Wrz, 06 10:17 ]
                                                  [quote="bezduszny"]Fakt. S3 ma "kłatro" a to jest piękna sprawa.

                                                  W S3 jest tylko proteza prawdziwego napędu na 4 koła czyli haldex.

                                                  Komentarz

                                                  • daneczek76
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 3642
                                                    • Toyota

                                                    Zamieszczone przez bezduszny
                                                    Za 169 tys stoi nowe takie EVO IX w Olsztynie w salonie także niadał bym za to tej kasy a pewnie ponegocjować też coś można.
                                                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...